top of page
חיפוש
התמדה במשימה: מיומנות חשובה בלמידה חברתית-רגשית
אחת המיומנויות המרכזיות בלמידה חברתית-רגשית אצל ילדים ביסודי היא התמדה במשימה. התמדה אינה רק יכולת להמשיך במשימה עד לסיומה, אלא היא גם...

אביב
19 באוק׳ 2024זמן קריאה 2 דקות


המרכיב הנסתר שבקשיים חברתיים אצל ילדים
כהורים, אין דבר שאנחנו רוצים יותר מאשר לראות את ילדינו מאושרים ומשגשגים. אבל מה קורה כשאנחנו רואים את ילדנו מתקשה חברתית? התחושה יכולה להיות מכאיבה ומתסכלת, ולעתים קרובות אנחנו מוצאים את עצמנו תוהים: "מה אני עושה לא נכון?" אבל מה אם אגיד לכם שהמרכיב הנסתר בקשיים החברתיים של ילדכם עשוי להיות משהו שאתם בכלל לא מודעים אליו? הפחד שמנהל אותנו ההורים כשאנחנו רואים את ילדנו מתקשה ליצור קשרים חברתיים, הפחד והחרדה יכולים להשתלט עלינו. אנחנו מתחילים לדמיין תרחישים קודרים: ילד בודד בהפס

אביב
3 באוק׳ 2024זמן קריאה 3 דקות


איך עזרתי לילדים לשפר מיומנויות חברתיות?
החלטתי שזו משימת חיי - לעזור לילדים רגישים לפתח תחושת מסוגלות, לשפר מיומנויות חברתיות ולהיות בעלי ביטחון עצמי גבוה. כי ילד חסר ביטחון שלא יודע לנהל את עצמו - יגדל להיות מבוגר חסר ביטחון שמקבל החלטות גרועות בחייו. תזכרו את המינוח "מקום בטוח רגשית" - האם קיים לילד מקום בטוח להתנסות ולהיכשל - מבלי שיושפל? איך אני עושה את זה בפועל? איך עוזרים לילד לשפר מיומנויות חברתיות? יש כמה מרכיבים שחשוב ש"ינגנו" ביחד כדי לייצר הרמוניה, ויסללו לילד דרך בטוחה להתפתח בה. דרך שתיתן לו קודם כל

אביב
16 בספט׳ 2024זמן קריאה 6 דקות


דמיינו שאיבדתם 50 שקל - זה מה שקורה לילדכם כל יום ללא איזון רגשי
האם ידעתם שילדים חווים כאב רגשי בעוצמה גדולה פי חמישה מההנאה שהם מרגישים בחוויות חיוביות? זה בגלל שכשמשהו עצוב או כואב קורה, המוח משחרר הרבה קורטיזול - הורמון הלחץ. אבל כשמשהו כיף וטוב קורה, הוא רק משחרר קצת אוקסיטוצין. הנה דוגמא. דמיינו שמצאתם פתאום 50 שקל ברחוב. וואלה, מרגישים טוב, נכון? המון אושר על כסף חינם! עכשיו דמיינו שאתם נוסעים ברכב, הרוח מנשבת, ופתאום שטר של 50 שקל שהיה מונח מתחת לרדיו באוטו - עף לכם מהחלון. כואב נכון? הרבה יותר מהשמחה קודם על אותו סכום. מחקרים מראי

אביב
7 ביוני 2024זמן קריאה 2 דקות


הצעד האחד שישנה הכל: מדריך להעצמת ילד (במיוחד בעלייה לכיתה א')
כשמדברים על הכנת ילדים לכיתה א', רוב ההורים חושבים על רכישת ציוד, לימוד קריאה וחשבון בסיסי. אך הצעד האמיתי שישנה את העתיד של ילדכם הוא בניית דימוי עצמי חיובי וביטחון עצמי איתן. מחקרים מראים שלדימוי העצמי של ילדים השפעה עצומה על הישגיהם מחקרים מראים שלדימוי העצמי של ילדים יש השפעה עצומה על הישגיהם בבית הספר ובכל תחומי החיים. ילדים עם דימוי עצמי חזק נוטים להצליח יותר, לא מפני שהם חכמים יותר,אלא כי הם לא מפחדים מאתגרים, מאמינים ביכולתם ונלחמים להשיג את מטרותיהם. איך בונים דימוי

אביב
2 ביוני 2024זמן קריאה 2 דקות


הבינה המלאכותית הדהימה אותי כשכתבה לי את המשפט הבא
הפעם אספר לכם על הרומן שלי עם קלוד. "קלוד" הוא מנוע הבינה המלאכותית שבו יצא לי להשתמש הכי הרבה יחסית לשאר המנועים שצצו כפטריות אחרי הגשם (אחרי צ'אט ג'יפיטי שהיה הראשון). פשוט היה לנו "קליק", אם תרצו... אני עושה עם קלוד בדרך כלל עבודת עומק. מקבל ממנו רעיונות לפתרונות שונים שאני חווה כבעל עסק, כמורה, כמנהל אירגון... תתפלאו - אני מוצא בו כמה דברים שגורמים לי באמת לחשוב. בדרך כלל כשיושבים לחפש תשובות בבינה המלאכותית - מתחילים במה שנקרא "פרומפט". זה אומר הנחיה למה אני רוצה לקבל ממ

אביב
13 במאי 2024זמן קריאה 2 דקות


איך לאפשר לילד שלי למידה חברתית-רגשית שתוביל אותו להצלחה בלימודים? (כתבה #1 בסדרה)
בשנתיים האחרונות גובר בישראל השימוש במונח SEL, שמשמעו "למידה חברתית-רגשית". הוא קודם כל אומר שיש פה צורך בלמידה - והיא שונה מהלמידה המסורתית בבתי הספר (אנגלית, מתמטיקה, ספרות וכו'). באתי לעשות לכם סדר ולהציג לכם במפורש שלוש נקודות חשובות: 1- הילד שלכם זקוק לתהליך סדור של למידה בעולם הרגשי; 2- עושים את זה דרך קבוצות חברתיות; ו-3 - יש לכם ההורים חלק מאוד מסויים בכל התהליך הזה. אביב מוצפי למידה רגשית-חברתית נעשית בקבוצה, והיא הוכחה ככלי להפחתת מתח נפשי ולשיפור מערכות יחסים מהי ל

אביב
18 באפר׳ 2022זמן קריאה 4 דקות


למידה מרחוק והסוד שאמא אחת גילתה לי ...
בדיוק כמוכם, מנהלים ומובילים במערכת החינוך, גם אני - שובר את הראש איך עוברים ללמידה מרחוק ועדיין מעניקים משמעות . למידה משמעותית. קשר משמעותי. העצמה משמעותית. כלים משמעותיים לחיים. אז - איך עושים את זה נכון? ========================== מה האמא הזו גילתה לי ? אני קופץ רגע למשהו חדש שלמדתי השבוע, שיעזור לנו בזה. אמא אחת לתלמידה שהיתה אצלי בחוג קראטה התקשרה וסיפרה שלילדה קשה מאוד עם כל הלמידה מרחוק והיא נתקפת בכי וכעסים לעיתים קרובות. והאמא חסרת אונים - לא יודעת איך לעז

אביב
26 בספט׳ 2020זמן קריאה 2 דקות


אנחנו נראים קשוחים, אבל כולנו היינו שם...
החודש קיימנו את הכשרת המדריכים שלנו - המדריכים שלכם. ככה זה נראה כשהתאמצנו להסתדר יפה לתמונה: כולנו היינו הילדים האלה ש: רודפים אחרי זבוב בכיתה כי הוא יותר מעניין מהשיעור; ביישנים ולא יודעים להתחיל בשיחה; הולכים מכות מדי פעם כי... פשוט כי ככה זה; עושים שטויות ופוגעים לעצמנו בחיים החברתיים, ובהצלחה בלימודים; הולכים לאיבוד בין עשרות המשימות היום-יומיות ומתקשים להבין מה רוצים מאיתנו; ובעיקר - רואים את העולם בדרך ייחודית - שונה מכולם! מדריך אחד, לא חושב כמו מדריך אחר; ילד אחד, לא

אביב
31 בדצמ׳ 2019זמן קריאה 2 דקות


איך לעבוד איתנו כדי להצמיח את הילד שלכם למקום טוב יותר?
אתחיל בשיתוף כנה: בשנתיים האחרונות סרבתי להמון משפחות שרצו לעבוד איתנו בתהליך של התפתחות אישית של הילד שלהם. מדובר בהורים שפנו אלי באופן אישי, כי הילד שלהם היה זקוק לתהליך מאוד מסוים, והיה אחרי כמה נסיונות שלא צלחו עם מטפלים או מאמנים אישיים. הם פשוט התחברו למסרים שעליהם התכנית שלי בנויה (בצדק. ואני עומד מאחוריהם). התהליך שלנו משרת היום מעל 60 בתי ספר בארץ, והוא בנוי עם כלים מאוד חזקים ורלוונטיים לילד: עולם תוכן אטרקטיבי (אומנויות לחימה; אילוף כלבים) מערך מובנה בכיש

אביב
19 בנוב׳ 2019זמן קריאה 1 דקות


איתור חוזקה אצל ילד זו אומנות, וכך תעשו את זה
הדוגמא הבולטת שאני שואל בהרצאות שלי היא: "הילדה מציירת וטובה בזה מאוד. האם זו חוזקה שלה?" התשובות מהקהל משתנות, רובם אומרים שכן, מעטים...

אביב
18 בנוב׳ 2019זמן קריאה 3 דקות


איך לעזור לילד לקחת אחריות על המשימות שלו?
בהרצאה האחרונה שלי להורים של החניכים המשתתפים בתכנית "טייגר כישורי חיים", אבא אחד שאלה שאלה: איך אני גורם לילד להבין שהוא אחראי לשיעורי...

אביב
2 בנוב׳ 2019זמן קריאה 3 דקות


איך לאהוב אותם יותר?
אולי מוזר להגיד, כי אולי אהבה היא חלק ששמור לחלקים היותר אינטימיים בחיינו, אבל מי שבתחום החינוך - אהבה זה חלק בלתי נפרד מהסיפור. אהבה...

אביב
13 באוק׳ 2019זמן קריאה 1 דקות


הילד לא רוצה? או לא מסוגל? זה לא אותו הדבר.
יש פעמים שבהן אנחנו שוברים את הכלים מול הילד. "אתה לא מוכן לעשות?! אז לא תקבל!". עם ילדים השיח הזה הוא כמובן עשוי להיות יומיומי. בצוות...

אביב
11 באוק׳ 2019זמן קריאה 3 דקות


שלושה צעדים שיעזרו לילד לנהל את ההתנהגות שלו בצורה טובה יותר
הילדים של היום מוצפים. הם נותנים לנו תחושה שהם מבינים את העולם, אבל למעשה אין להם מושג איך לארגן את המידע שאותו הם קולטים. במיוחד המידע...

אביב
27 ביולי 2019זמן קריאה 5 דקות


שאלה אחת שהופכת שיח שלילי לשיח חיובי – "מה הבקשה שלך?"
אם תשאלו את השאלה שבכותרת – תקבלו שיח אחר לגמרי בין הילדים שביניהם אתם מגשרים. כבר קיבלתי כמה דיווחים מאוד מרגשים שזה עובד כמו קסם....

אביב
1 במרץ 2019זמן קריאה 1 דקות
הילד שלא מצליח להתאפק: אולי *זה* יעזור
ילד בכיתה ג' אמר לי השבוע, שמכיתה א' הוא רק מנסה המון שיטות להתאפק, ואף אחת לא עזרה לו. בינתיים הוא לא מפסיק להתפרץ בכיתה ולדברי חבריו,...

אביב
26 בדצמ׳ 2018זמן קריאה 1 דקות


איך לעזור לילד שמציקים לו?
כל הורה או מורה עמד בפני הסיטואציה הזו, שבה ילד מבקש את עזרתו כי "מציקים לו". אני שם "מרכאות" במציקים, כי לא תמיד ברור לנו מה היה שם...

אביב
1 בדצמ׳ 2018זמן קריאה 1 דקות


העצמה לפי הסדר
כולנו יודעים מה לעשות. אבל אולי כשעושים זאת בסדר הלא נכון – הדברים משתבשים. כשאנחנו מארגנים את הילדים שלנו בבוקר לבית הספר או לגן,...

אביב
2 בנוב׳ 2018זמן קריאה 2 דקות


מכתב למורה שלי: "תעזרי לי לפתוח דף חדש"
השנה עליתי לכיתה ה'. את כבר לא איתי אבל את רואה אותי במסדרונות. היום ראית אותי מחכה על הספסל ליד החדר של המנהלת. שאלת אותי "מה קרה?"...

אביב
17 באוק׳ 2018זמן קריאה 2 דקות


bottom of page
