איך נבנה תהליך צמיחה רגשית לילד? נתחיל מהסוף
- אביב

- לפני 11 שעות
- זמן קריאה 2 דקות
אני אוהב לחשוב על תוצאות.
זה מניע אותי כמעט בכל תחום שאני נוגע בו -
גם בחינוך, גם בניהול העסק שלי, גם בקשר עם כל אחד סביבי.
פשוט המוח שלי חושב בתוצאות.
כשזה מגיע לעזרה שאני רוצה לתת לילד
כדי שידע לנהל את הרגשות שלו בצורה טובה יותר -
אני חושב איך זה צריך להראות בסוף.
יש תעודה,
יש חגיגה,
יש ציון של דברים שהילד הצליח לעשות במהלך
הדרך המשותפת שלנו.
בגלל זה גם כל התהליכים שלנו מתחילים מלשאול את ההורים
"מה תמונת הניצחון שלכם?"
כלומר מה תרצו לראות בעוד חצי שנה
כדי להבין שהתהליך מתקדם בכיוון הנכון.

אז מה ההצעה שלי?
חישבו רגע מה המטרה הכי נכונה
להציב כרגע מול הילד:
האם זה -
1. להפחית התפרצויות זעם
2. לבלות יותר עם חברים
3. להצליח לקחת הפסד במשחק בצורה ספורטיבית
4. להפחית זמני מסך
5. להתמיד בקבוצת ספורט
6. להצליח לנהל משימות לימודיות..
וזה חשוב כי זה ממקד אותנו.
קל לנו מאוד להתפזר ולרצות שינוי ב-3-4 תחומים.
אבל זה יבלבל את הילד
ויתסכל את שנינו.
מה קורה אחרי שבחרנו במה להתמקד?
כמה אפשרויות:
1. לשתף את הילד שזה מה שאנחנו רוצים להשיג ביחד. לפעמים זה יעשה המון.
2. להתחיל למדוד כמה פעמים הילד כן הצליח לעשות את זה. כשמתחילים למדוד משהו אז הוא מופיע יותר.
3. לחגוג כל הצלחה קטנה.
4. להצמיד הרגלים - לייצר לילד הרגל חדש דרך הרגל קיים (העליתי על זה פוסט כאן).
ואפשר גם - פשוט להתייעץ איתי במייל חוזר :-) - yuaviv@gmail.com
אני עונה אישית.
אביב
נ.ב. - אם אתם רוצים לשמוע לעומק איך אנחנו עובדים במרכזים שלנו (חיפה, קריות, בנימינה, תל אביב, ירושלים) - הכנתי הדרכה קצרה לצפייה מכאן





תגובות